reklama
Miesto pre vašu tvorbu. Staňte sa súčasťou komunity
Matej Sýkora

Matej Sýkora

Bloger 
  • Počet článkov:  160
  •  | 
  • Páči sa:  0x
reklama

New York, USA

New York (už) ako starý známy – deň druhý

Matej Sýkora

New York (už) ako starý známy – deň druhý

Ideme opäť do New Yorku. Tentokrát na účet kempu a aj preto posádka nášho auta stála za to - šéf kantýny Larry (dôchodca žijúci na Floride), druhý šéfkuchár Ivan, Poliaci pracujúci v kuchyni, niečo-ako-upratovačky Jana a Aurelie, moja sestra a ja - 15 úplne odlišných ľudí spojených do jedného zvláštneho okamihu. Auto vyzeralo síce nenápadne malo, ale kapacita bola 14 pasažierov, takže pohoda.

  • 14. sep 2008
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 1 026x
  • 1
Camp Monroe, NY, USA + my

Matej Sýkora

Camp Monroe, NY, USA + my

Keď napíšem, že som učiteľom počítačov v Amerike, tak mi neuveríte. Fakt, že to je v detskom tábore to trošku vysvetľuje. A keďže som skôr správca počítačovej učebne, znie to už celkom reálne. (Mohol by som sa rozpisovať, prečo sa moja pozícia tak zvrhla, ale odpoveď spočíva v dvoch jednoduchých konštatovaniach: deti sú na počítačoch 55 minút za týždeň a jediné, čo ich zaujíma je Facebook. Aj keď, aby som bol spravodlivý, tých mladších občas aj maily – ešte si spomenú na svojich rodičov.)

  • 25. júl 2008
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 1 020x
  • 0
Day 1, Manhattan, New York City – taký ako vo filmoch

Matej Sýkora

Day 1, Manhattan, New York City – taký ako vo filmoch

Prvý pocit z Manhattanu bol u mňa presne taký, ako keď sme vyšli v Ríme z metra a zrazu sa pred nami objavilo bájne Koloseum. Proste tam bolo a my sme čakali, že to bude niečo napínavé, že budeme musieť zabojovať, aby sme sa k tomu dostali... Takisto sme vyšli zo stanice metra na Times Square a New York tam jednoducho bol. A my v ňom.

  • 14. júl 2008
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 1 726x
  • 0
Prvý pohľad na Ameriku po pár dňoch "TAM"

Matej Sýkora

Prvý pohľad na Ameriku po pár dňoch "TAM"

Opomenúc rôzne (opodstatnené i tie neopodstatnené) predsudky o Američanoch, vytvoril som si už akúsi charakteristiku tejto spoločnosti. Nemám problém priznať, že môj názor je zatiaľ povrchný, na základe pár dňového pobytu v uzavretej komunite. V každom prípade, táto kultúra je veľmi zaujímavý fenomén. Je pravda, že Spojené štáty sú krajinou neobmedzených možností, dokonca aj povestné americké sny sa môžu stať skutočnosťou. Spoločnosť je multikultúrna a otvorená... Ale predovšetkým, zatiaľ sa mi zdá, že sa to kĺže po povrchu... Jednou z ďalších čŕt je aj silný individualizmus. Neznamená to, že človeku nikto nepomôže, ale hlavná zodpovednosť je na každom jednotlivcovi. Každý si musí hľadať svoje miesto v živote sám.

  • 6. júl 2008
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 1 214x
  • 6
Máš už SVOJU americkú vlajku?

Matej Sýkora

Máš už SVOJU americkú vlajku?

Je 6:20 ráno, vlastne doma obed, začínam písať prvé poznámky z cesty do Ameriky a (zatiaľ) pár hodinového pobytu v New Yorku. Na ruksaku mám zavesenú malú umelohmotnú americkú vlajku.

  • 6. júl 2008
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 1 332x
  • 1
reklama
SkryťZatvoriť reklamu