reklama

Pestrý Deň (narcisov)

Dobré ráno (deň) - Liga proti rakovine - Deň narcisov - 10. ročník - zbierka - pomoc ľuďom postihnutých onkologickými ochoreniami - nech sa páči - len minuloročné narcisy - 848, môžete prispieť aj SMS - info na plagátiku - ďakujeme - pekný deň! Tak toto sú také body, ktoré som ako jeden z približne 13 000 dobrovoľníkov povedal 7. apríla 2006 „dosť veľa“ krát... Mám ešte niekoľko takýchto „kategórií“:

Písmo: A- | A+
Diskusia  (1)


Mlčanie a ignorácia okoloidúcich – ak nemáte narcisy, neprispejem - „na porazenie“

Dzurindovi nedám – Zajac má dosť, nech on dá – mňa platí štát, ja to mám na saláme – to je turbo – „na zasmiatie (alebo skôr zaplakanie)“

Ďakujem – nech sa vám darí – pekný deň – milý úsmev – talianské „Grácia!“ – nemecké „Danke schön!“ – „na povzbudenie“.

V piatok 7. apríla 2006 bol (už) desiatykrát Deň narcisov. Zúčastnil som sa ho ako dobrovoľník. Pre poriadok, moje číslo je 01944 :-). Takýto deň medzi ľuďmi je veľmi pestrý. Podľa mňa práve preto, že sme ľudia – každý je výnimočný a ... pestrý. A práve od tej pestrosti ľudí sa odvíja „dej“ a zážitky z toho dňa.

Ja som neoslovoval niekoho, kto uhýba pohľadom alebo sa vám vyhýba. Ale prišiel som na to, že to je chyba. Ešte stále mnohí ľudia o Dni narcisov nevedia a práve týchto je šanca informovať a (pre mňa) dosiahnuť najväčšie uspokojenie, keď ich presvedčíte, aby prispeli (po oslovení spravíte s nimi ešte zopár krokov, potom sa zastavia a porozmýšľajú o tom).

Veľmi dojímavé je, keď vám niekto porozpráva o svojej rodine alebo známych, ktorí sú chorí na rakovinu. Alebo ktorí boli. Ale možnosťou je, že sa z toho dostali – jedna veľmi čiperná staršia pani sa z toho dostala. A keď to človek zažije na vlastnej koži, pochopí, že prispieť tých pár korún je to najjednoduchšie čo môže spraviť, čo môže pomôcť a práve je tu možnosť tým zároveň vyjadriť aj svoje porozumenie a spolupatričnosť.

Tento rok bol trošku problém s narcismi (zato boli väčšie :-), ale nakoniec sa nám podarilo získať 1200 minuloročných... Dúfam, že toto nečíta nikto z Ligy proti rakovine, lebo tento rok bolo zakázané používať iné ako tohtoročné narcisy... Ale zase, môžem všetkých ubezpečiť, že veľká väčšina ľudí chápe, že nejde o narcisy a to, že či sú tohto alebo minuloročné je im jedno. Dôležitá je myšlienka!












P.S.: Ak by ste chceli mať predstavu koľko sme tak vyzbierali, tak 50 808 Sk (minulý rok okolo 20 000 Sk). Tým „my“ myslím 20 dobrovoľníkov (niektorí doobeda, niektorí poobede) „pre“ zmluvného partnera Ligy proti rakovine ISSO s.r.o., ktorí sa od 7:00 do 18:00 pohybovali v meste Prievidza (ale aj dosť veľa času zháňali narcisy)...

P.S.S.: Škoda (alebo našťastie), že som nemal čas napísať tento článok skôr, lebo už trošku emócie a zážitky zo mňa vyprchajú... 8. apríla by to bol asi o dosť dlhší článok...

Matej Sýkora

Matej Sýkora

Bloger 
  • Počet článkov:  160
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Prémioví blogeri

Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
Post Bellum SK

Post Bellum SK

74 článkov
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

752 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu