reklama

Sťažnosť na jednanie zamestnanca Linky proti krutosti Slobody zvierat

Možno reagujem neadekvátne a zbytočne, ale k tejto skúsenosti považujem za nutné vyjadriť sa.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (3)

Aktualizácia 23.3.: Sloboda zvierat na moju sťažnosť promtne zareagovala a ešte cez víkend ma aktívne kontaktovali ich dve pracovníčky, ktoré sprostredkovali aj stanovisko predsedníčky tejto organizácie. Poradili nám praktické rady čo a ako ďalej a ponúkli tiež možnosť umiestnenia šteniatok do útulku v Bratislave. A ospravedlnili sa za nepríjemnú skúsenosť, ktorá sa interne v organizácii riešila. Ďakujem za spätnú väzbu! Oceňujem, že z nej bolo cítiť záujem o riešenie problému. (Pre úplnosť: šteniatka zatiaľ zostali u nás, hľadáme pre nich konečného majiteľa.)

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Dobrý deň Sloboda zvierat,

v piatok poobede som kontaktoval vašu Linku proti krutosti s tým, že hľadám riešenie pre umiestnenie dvoch šteniatok, ktoré sme v stredu neskoro večer našli "odložené" na ulici v našej obci a - podľa všetkého - ich tam niekto odložil zámerne s cieľom zbaviť sa ich. Dlhodobo sa momentálne o nich nevieme postarať a preto som popri útulkoch v regióne (Prievidza, Handlová, Bojnice) obvolával aj ďalšie možnosti. Na iné číslo Slobody zvierat ako na Linku proti krutosti sa mi v danej chvíli dovolať nepodarilo.

Hľadal som radu o možnosti riešenia, napríklad aj umiestnením do útulku. Čoho som sa však dočkal je z môjho pohľadu agresívnym spôsobom vysvetlené, že to možné nie je a lekciou o tom, že či chcem tie šteniatka umiestnením do útulku zabiť.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Pri mojej reakcii, či takýmto spôsobom reprezentuje dotyčná vašu organizáciu, mi bol zložený telefón, na ktorý som sa už potom nedovolal. V následnej SMS som vyjadril svoju tu popísanú spätnú väzbu a to, že sa na takéto správanie budem sťažovať.

Paradoxne som nakoniec dostal aj potrebné vysvetlenie a poradenie cez SMS, ktorých sme si vymenili po tomto telefonáte niekoľko. Návrhom na normálne riešenie je napríklad zabezpečenie očkovania a následne riešenie možnosti umiestnenia do útulku. V SMS mi prišlo aj upozornenie, že som nevolal na správne číslo - preto som sám na začiatku podotkol, že neviem, či na správne číslo volám.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

V každom útulku kam som volal, vrátane tých cez mestskú políciu, mi slušne vysvetlili situáciu s kapacitou, prípadne dali odkazy na facebookové stránky na zdieľanie darovania a fotiek. Pokiaľ však daná pani považuje jej telefonickú reakciu za adekvátnu, tak mi je to ľúto.

Považujem za potrebné dávať aj takýto typ spätnej väzby, aby sa Slovensko dostalo zo súčasného marazmu (ktorý začína aj tým, že niekto "odloží" šteniatka). Za úplnu demagógiu považujem argument z SMS, že "O marazme môže hovoriť ten, kto robí všetko preto, aby sa aspoň niečo zlepšilo. Ja osobne ročne pomôžem stovkám zvierat." Každý robí niečo iné, súhlasím. Moja práca v stavebníctve asi taká spoločensky prínosná nie je. (Hoci z mojich pomerne vysokých daní sa aspoň čiastočne platia aj spoločensky prínosné aktivity, ale to je iná téma.)

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Ľudsky ma najviac sklamalo, že naša výmena SMSiek končí vyjadrením, že som použil nejakú invektívu a že to bolo na hlasitom odposluchu a viacerí to počuli. Moja nasledujúca reakcia však zostala bez odpovede: "Napíšte prosím aká invektíva, lebo ma to fakt zaujíma! Aby som vedel, či sme sa zle počuli alebo klamete."

Moje telefonické vyjadrenie v zmysle, že odmietam takéto správanie a je podľa mňa veľmi nevhodné, ak je takýmto spôsobom reprezentovaná Sloboda zvierat - inak z môjho pohľadu renomovaná organizácia - za invektívu nepovažujem. Je pravda, že presné slová zopakovať neviem, ale som si istý, že invektívu - napríklad v zmysle vulgarizmu - som v žiadnom prípade nepoužil. 

Berte to prosím ako spätnú väzbu na reprezentanta vašej organizácie, ktorá verím, že môže byť užitočná pre budúce fungovanie. Vlastne by bolo fajn, ak mi "preskočilo" a toto celé som si dotvoril. V tom prípade by som sa však mal dať vyšetriť. Na druhú stranu otázkou môže byť, či sa k vám dostali podobné spätné väzby napríklad aj na dotyčnú a v tom prípade asi nejde o náhodu...

Želám nám všetkým, aby sme problémy typu "odložené šteniatka" riešiť nemuseli!

S pozdravom,

Matej Sýkora

P.S.: Ak ste sa dočítali až sem, asi je zrejmé, že hľadáme domov pre dve šteniatka.

Šteniatka
Šteniatka 

V stredu neskoro večer sme ich našli na ulici a keďže sa zatiaľ nikto neozval cez obecný rozhlas či web, predpokladáme, že to bol zámer. Hanba tomu človeku, ktorý toto spravil!

Šteniatka (biely on a čierna ona) sú veľmi milé a priateľské, dokonca aj celkom inteligentné sa mi zdá - aj v okolí topánok, bicyklov, náradia a pod. sa správajú veľmi kultivovane. :-) Je im u nás dobre, ale dlhodobo si ich momentálne nemôžeme nechať.

Nachádzajú sa pri Prievidzi, ale vieme ich po dohode doviezť.

V prípade záujmu sa prosím ozvite na t.č. 0918 679 732.

Aktualizácia 5.4.: Po čiernej fenke aj biely psík našiel svoj domov, tešíme sa! Ďakujeme za pomoc Slovenskej aliancii ochrancov zvierat /SAOZ/!

Matej Sýkora

Matej Sýkora

Bloger 
  • Počet článkov:  160
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Prémioví blogeri

Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

19 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu