reklama

Afričančatá

Môj obľubený spevák Jarek Nohavica spieva "V Africe, tam žijou sloni a podobná zvířata, mezi stromy je tam honí Afričančata, načančané Afričanče jako uhel černé je, ráno skočí na saranče a jede do Guineje." a tak som v rámci odľahčenej témy vybral niekoľko fotiek detí - Uganďančatiek.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (1)

Podľa mojej skúsenosti platí klišé o veľkých očiach, usmievavých tvárach a nafúknutých bruškách. Deti, ktoré som v Ugande stretol, sú veľmi veselé (o africkom šťastí z dvoch igelitiek), mnohé majú prenikavé pohľady a naneštastie, niektoré majú aj nafúknuté brušká. A radi chodia do školy. Na pohľad ako márne čakali na učiteľov počas štrajku, nikdy nezabudnem. No a je až neuveriteľné, ako majú niektoré vypracované dlane a celkovo aké sú silné. Ktovie ako často idú namiesto školy na pole alebo po vodu?

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Najvýraznejším zážitkom je zdravenie sa s deťmi. Celé natešené utekajú od tukúl (o živote na ugandskom vidieku), aby mi mohli potriasť rukou (iné len z diaľky kričia a mávajú). Niektoré sa aj spýtajú, ako sa mám. A tie najsmelšie ma držia za ruku a prejdú so mnou niekoľko metrov. Akurát mi je nepríjemné, keď si pri podávaní ruky dospelému kľaknú. No a našli sa aj dve-tri menšie deti, ktoré mzungu (beloch) svojou prítomnosťou vystrašil a na pobavenie svojich súrodencov sa pustili do plaču. Inak súrodenci, prípadne deti od susedov, hrajú podľa môjho pozorovania úplne kľúčovú úlohu počas prvých rokov života - jednak sa od malička nosia na chrbte a celkovo spolu trávia väčšinu času.

SkryťVypnúť reklamu
reklama
Afričančatá
Afričančatá 


Domýšľam si, že súrodenci

Afričančatá
Afričančatá 


Táto dvojica ma zdraví často, aj niekoľkokrát za deň

Afričančatá
Afričančatá 


Počas hodiny počítačov

Afričančatá
Afričančatá 


Jeden z hanblivých pohľadov

Afričančatá
Afričančatá 


... a naopak, niektoré sú celkom otrlé

Afričančatá
Afričančatá 


Prenikavý pohľad, ale skôr smutný

Afričančatá
Afričančatá 


Úsmev spraví veľký rozdiel, viď. porovnanie na Facebooku

Afričančatá
Afričančatá 


Nahé dieťatko nesmie chýbať...

Afričančatá
Afričančatá 


... ani pózovanie na ceste po vodu

Afričančatá
Afričančatá 


Spiace dvojmesačné dievčatko a jej sestra baby babysiterka

Afričančatá
Afričančatá 


Tie snehuliačiky mi prídu celkom vtipné

Afričančatá
Afričančatá 


Na záver vás zdraví aj dievčatko, ktoré voláme Inuitka

Počítačová učebňa YouDoToo
Počítačová učebňa YouDoToo 


Od začiatku septembra pracujem ako dobrovoľník Slovenskej katolíckej charity (SKCH) počas prípravy a realizácie trojmesačného počítačového kurzu pre žiakov, učiteľov a úradníkov v okrese Adjumani na severe Ugandy. Ak vás táto téma zaujíma, tak postupne budem zverejnovať aj ďalšie blogy. Niekedy je však ťažké usporiadať si myšlienky pri toľkých podnetoch. V každom prípade, názory prezentované na tomto blogu sú moje osobné a nemusia reprezentovať stanovisko SKCH.

Matej Sýkora

Matej Sýkora

Bloger 
  • Počet článkov:  160
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Prémioví blogeri

Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

752 článkov
Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu