reklama

Ako zomierajú turisti v horách... (?)

Hory sú krásne, ale zároveň kruté. Každý má možnosť nahliadnuť do ich pomyselného vnútra, v ktorom sa ukrýva múdrosť, sila a predovšetkým najvzácnejšia ľudská vlastnosť - pokora.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (0)

Ktovie, či práve cenuza toto poznanie predstavujú životy ľudí, ktorí zomreli, zomierajú a budú zomieraťv horách? Na riešenie otázky podstaty „Prečo?“ však (zatiaľ?) nemám. Aj naočakávanú otázku „Prečo sú hory také ako píšeš?“ môžem odpovedať jedine otázkou„Bol si už niekedy v horách?“.

Nikdy som všaknechápal, ako je možné, že v horách zomierajú ľudia. Nedávno som na to prišiel– chýba im pokora alebo je ich smrť dôsledkom „len“ hlúpej zhody okolností.

Tí turisti súskúsení. Zodpovedne sa pripravia. Vedia o čo ide. Sú si vedomí, čo trebaspraviť pre dosiahnutie cieľa. A napriek tomu zomierajú... „Hlúpa zhodaokolností.“

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Niekto volá „zhoduokolností“ aj osud (prípadne Osud).

Niektorí hovoria,že sme len bábky natiahnuté na kľúčik.

Niektorí zasetvrdia, že to, čo spravíme a to, čo sa nám stane je dopredu dané.

Ďalší, že osudu(prípadne Osudu) sa dá vzoprieť.

Ja vlastne nepoznámodpoveď.

Nemôžem anipovedať, že som (aspoň) „zhodu okolností“ pochopil. Možno som k tomu o čosibližšie. „Hlúpou zhodou okolností“ som sa v horách ocitol takmer na hrane.

Asi je to lenHRAna (čo?)...

Matej Sýkora

Matej Sýkora

Bloger 
  • Počet článkov:  160
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Prémioví blogeri

Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Post Bellum SK

Post Bellum SK

74 článkov
Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu