reklama

Nosme si do supermarketov vlastné „sáčky“

Po „daruj darček“ v predchádzajúcom blogu sa s vami chcem podeliť o ďalší jednoduchý nápad: nosme si do supermarketov - vlastne do všetkých obchodov - sáčky (spisovne vrecká) a tašky! Pred očami mám predovšetkým tie desiatky a stovky plastových sáčkov na ovocie a zeleninu.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (1)

Moji rodičia to už pred nejakým časom praktizovali a okrem iného v počítačovej firme ISSO v Prievidzi (používané) tašky pre Dominiku podporujú dobročinný účel (doplnené vysvetlenie 5.12.: zákazníci si môžu „kúpiť“ používanú tašku za dobrovoľný príspevok do pokladničky pre postihnuté dievčatko Dominiku). Prečítajte si aj: Daruj darček.

Ale späť k plastovým sáčkom. K dispozícii je na webe množstvo štatistík:

  • V USA sa ročne využije 100 miliárd sáčkov v odhadovanej hodnote 4 miliardy dolárov (asi je otázkou perspektívy, že náklady na kus sú nízke a nikto sa nepozrie na celkový účet);

  • Celosvetová spotreba plastových sáčkov je 1 bilión a celkom sa činia aj rozvíjajúce sa krajiny ako Čína;

  • Zrecykluje sa však len do 3% tohto množstva;

  • Na druhú stranu, rozloženie trvá 500 až 1000 rokov (materiálom je PE = polyethylén, ktorý je ako inak vyrábaný aj z ropy);

  • Ekvivalent 14 sáčkov v rope umožní prejsť autom jednu míľu;

  • Nikdy by ma nenapadlo, že viac ako milión vodných živočíchov a vtákov ročne zahynie z dôvodu požitia plastových sáčkov;

  • A negatívnych dopadov je ešte omnoho viac, napríklad aj ukladanie škodlivých chemikálií v tele.

Obrázok blogu

Pomoc Dominike prinášala aj rozmer pomoci, čo je ideálne, ale tá hlavná myšlienka je skôr ekologická. Dokonca by som povedal, že sa v súčasnosti mnohí správame iracionálne a vyslovene plýtvame (nie všetci, ale ja hej, nech som adresný)! Prečo sa mám z nákupu vracať hoci len s tromi novými sáčkami?

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

V duchu zásady Znižuj - Znovupoužívaj - Zrecykluj sa mi osvedčili dva zvyky vďaka ktorým sáčky používať ani nemusím. Jednoducho mnohé veci si baliť do sáčkov nie je potrebné, napríklad také banány či baklažán - áno, občas kupujem aj baklažán. Cenovku jemne prilepím priamo na ne - v prípade baklažánu zlepšuje chuť. Jasnou témou je opakované používanie (neplastových) tašiek. A tiež sa snažím dávať si nákup rovno do baťohu, hoci v mnohých obchodoch, nielen supermarketoch, ešte aj dnes ponúkajú tašky zadarmo. Opäť, je to úplne jednoduché a možno mnohým samozrejmé...

Na druhú stranu, zatiaľ sa mi nedarí vytvoriť si systém, aby som pri nákupe mal so sebou vždy vlastné sáčky. Vnímam to tak, že si ich vlastne stačí 10 strčiť do baťohu prípadne auta a počas nákupu ich proste vytiahnuť. Celkom jednoduché, nie? Kedy začínam(e)?

Matej Sýkora

Matej Sýkora

Bloger 
  • Počet článkov:  160
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Prémioví blogeri

Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu