reklama

Africké šťastie z dvoch igelitiek

V dokumentoch z festivalu Jeden svet, ktorého nový ročník mimochodom onedlho začína v Bratislave, som sa stretol s tým, že si deti v slumoch vyrábajú futbalové lopty z igelitových vreciek. Tentokrát som mal možnosť zažiť to takpovediac na vlastnej nohe v severnej Ugande.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (1)

Cestou zo školy som s deťmi hral futbal. Vlastne sme si kopali loptu, presnejšie dve igelitky zmotané do seba. Ale ten smiech je naozajstný!



Zábery sú zo záveru našej zhruba kilometrovej spoločnej cesty a tak sa lopta už trochu rozpadá. Ale nevadí, stačí ju znovu zmotať dokopy. A v skutočnosti mi to išlo trochu lepšie ako na videu. Deťom to išlo úplne perfektne, kopali úplné šupy. (K tejto téme odporúčam TED video Premena odpadu na hračky v mene vzdelávania.)

Nielen v tejto súvislosti mi víri hlavou obrovský kontrast vecí - to množstvo, ktoré mám ja a tých zopár, ktoré majú miestne deti - a vlastne aj dospelí. Napríklad minule som mal v škole baťoh, dioptrické okuliare, slnečné okuliare, vreckový nožík, telefón, sluchátka, kľúče, žuvačky, pršiplášť, USB kľúč, klobúk, foťák... A to je len zlomok vecí, ktoré mám so sebou v Ugande - nehovoriac ešte o tých, ktoré mám doma.

Brať to však tak, že nemať veci je oslobudzujúce - aspoň mne sa táto úvaha derie na myseľ - je príliš zjednodušujúce. Rozhodujúce sú pocity, ten naozajstný smiech z videa a iné... Bez ohľadu na (ne)veci.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
Počítačová učebňa YouDoToo
Počítačová učebňa YouDoToo 


Od začiatku septembra pracujem ako dobrovoľník Slovenskej katolíckej charity (SKCH) počas prípravy a realizácie trojmesačného počítačového kurzu pre žiakov, učiteľov a úradníkov v okrese Adjumani na severe Ugandy. Ak vás táto téma zaujíma, tak postupne budem zverejnovať aj ďalšie blogy. Niekedy je však ťažké usporiadať si myšlienky pri toľkých podnetoch. V každom prípade, názory prezentované na tomto blogu sú moje osobné a nemusia reprezentovať stanovisko SKCH.

Matej Sýkora

Matej Sýkora

Bloger 
  • Počet článkov:  160
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Prémioví blogeri

Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

754 článkov
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
Iveta Rall

Iveta Rall

88 článkov
Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu